JOM LAYAN IKLAN

Sunday, May 5, 2013

SAYA MASIH SAYANGKAN BN

Ingat.... baca hanya sebagai mengisi masa lapang.... saya bukan penganalisis politik sebenar.... I'm just another layman trying to live in a better Malaysia. Do not get me wrong. My whole family loves BN... same goes to my late father... he'd be mad if he knew i voted the opposition... but i believed he'd be glad if i told him my reason.

SELESAI SUDAH MENGUNDI.. KEPUTUSANNYA BN MASIH MEMERINTAH... GEMBIRA TAPI AGAK KECEWA.

KENAPA YA..... 
GEMBIRA KERANA BN MASIH BERPELUANG UNTUK MEMPERBETULKAN SEMUA KESALAHANNYA.....

DEAR NAJIB,
PERASAAN TAK MACAM MANA TEGANGNYA SITUASI SEMALAM? TENTU ABG NAJIB JADI TAK KERUAN... KALAU BOLEH MUKA LETAK CELAH BANTAL SOFA TU... MUKA TERASA MEREBEH... KEPALA PANAS BERDENYUT... KAK MAH DAH TAK NAMPAK DAH HARGA HANDBAG YANG RATUS RIBU RIBAN TU.. TAPI TERBAYANG PULA PINTU PENJARA.... 
KALAU ABG NAJIB DAN KAK MAH TAK NAMPAK TU... SAYA YANG RASA BAGI PIHAK KALIAN.  TETIBA SEMALAM SAYA TERASA DIRI JADI ABG NAJIB N KAK MAH. GERUN... TAK SELERA MAKAN.....SEBABNYA.... SAYA MASIH SAYANGKAN BN WALAUPUN SAYA MENGUNDI PARTY LAIN... KERANA SAYA MASIH MERASAKAN BAHAWA SAYA PERLU ADA PRINSIP KEIBU BAPAAN.... SAYANGKAN ANAK TANGAN-TANGAN KAN, SAYANGKAN ISTERI TINGGAL-TINGGALKAN.

ALHAMDULILLAH,
BN MASIH MEMERINTAH....
TERNYATA ALLAH SAYANGKAN BN... KERANA ALLAH MEMBERI PELUANG KEPADA BN UNTUK MENANG... UNTUK MEMPERBETULKAN SEGALA KESILAPAN. ALLAH BUKAKAN PINTU MASYARAKAT DENGAR RAYUAN ABG NAJIB PADA MALAM SBLM PILIHANRAYA.... MAKA ALLAH MAKBULKAN. (WALAUPUN RAMAI YANG PASTI KEMENANGAN DISEBABKAN OLEH PENGUNDI HANTU DAN BLACKOUT DI BEBERAPA KAWASAN).
TP ABG NAJIB.... JANGANLAH RAYUAN ABG NAJIB INI BAKAL MENIKAM DIRI ABG NAJIB SEMULA... KERANA MALUNYA AKAN MENJADI LEBIH TERUK DARIPADA MALU KALAH PILIHANRAYA.... PERCAYALAH...... 

DEAR ABG NAJIB....
SAYA SEDIH TENGOK RAKYAT MALAYSIA SEBENARNYA TAK BERSATU RUPANYA.  KAWAN2 SAYA DARI KAUM LAIN SEMUANYA SEBENARNYA TELAH MENINGGALKAN MCA.  SAYA GEMBIRA SEBENARNYA LIHAT MEREKA BERSATU.. TP SEDIH JUGA LIHAT ADA PERPECAHAN DALAM KAUM SENDIRI.  SAYA TAKNAK LAH DIKATAKAN BODOH KERANA MEMANGKAH YANG LAIN.... TP NIAT SAYA IKHLAS... SAYA NAK PERUBAHAN. KAWAN2 SAYA PN NAK PERUBAHAN... PERUBAHAN EKONOMI YANG LEBIH TELUS DAN TULUS.... MUNGKIN DEPA BUKAN NAK TAMBAH KAYA CUMA NAK LIHAT PROSES TENDER ITU LEBIH TELUS.  KAWAN SAYA RAMAI YANG KAYA RAYA... DEPA BAYAR BANYAK CUKAI.. SUDAH TENTU MEREKA NAK LIHAT CUKAI YANG DIBERI DIAGIHKAN KE TEMPAT YANG SEPATUTNYA... BUKAN PERGI KE ALAM MAKHLUK HALUS (ADA HANTU LAH KATA KAN). LIHATLAH INI SEBAGAI TANDA PROTES MASYARAKAT CINA... TAK MUSTAHIL AKAN BERLAKUNYA REVOLUSI EKONOMI SECARA BESAR-BESARAN. MACAM MANA BAGAIMANA SAYA TAK TAU..... TP KALAU DIPIKIRKAN.. MEMANG LOGIK BOLEH TERJADI....

SAYA PANGKAH ORANG LAIN.. TP SAYA SEDIH KALAU ABG NAJIB DIKATAKAN PERDANA MENTERI NEGARA BA********.  INGAT ABG NAJIB... PERIHATIN SAYA KAT ABG NAJIB INI MUNGKIN LEBIH IKHLAS DARIPADA PERASAAN PRIHATIN DARIPADA KAK MAH SENDIRI TAU... PASAL SAYA TAK GUN BEG MAHAL... BEG COACH SAYA PUN HARGA KURANG RM200.... BUKAN RM2/4,******....... CINCIN SAYA CUMA SADUR EMAS DARI ZH***** AJA.......  EMAK SAYA DULU HARDCORE BN... TP SEJAK DUA MENJAK INI DIA RASA TERTIRIS.... BUKANLAH DIA IRI HATI DENGAN CINCIN MAHAL KAK MAH.... CUMA DIA TERBAYANG KERINGAT ANAK2 DIA.. DAN ANAK2 ORANG LAIN YANG MEMBAYAR CUKAI.... MAK NAK JUMPA KAK MAH SESANGAT NAK MINTAK DIA PULANGKAN CINCIN TU..... SAYU HATI MAK BILA DIA NYATAKAN NIAT DIA KEPADA KAMI. DIA PUN TAKUT SANGAT2 KALAU JOHOR JADI SEPERTI SINGAPURA.  BUKAN MAK TAK BANGGA DENGAN KEMODENAN DAN KEHEBATAN MATERIAL SINGAPURA... DIA BANGGA... CUMA DIA TAKUT ANAK2 WATAN HILANG JATI DIRI MEREKA... TAKUT TERGADAI AGAMANYA.  JADI ABANG NAJIB.....SAYA CUMA BOLEH PANJATKAN NIATNYA DI SINI. ABG NAJIB TAK BACA PUN BLOG SAYA NIH... TAPI MUNGKIN 50 READERS SAYA YANG LAIN AKAN BACA....

ABG NAJIB HILANG SOKONGAN MELAYU MIDDLE CLASS? SEMASA KAMI BERATUR SIBUK2 NAK PANGKAH RAMAI AJA MELAYU YANG BERATUR SAMA2 KAMI..... TP SEMUA BENAR2 MENGHARAPKAN KEMENGAN PR.  KENAPA YA? DEPA NI MUAK DENGAN LAGU SELNGOR BN TU... SAYA PUN... RASA DESPERATE DAN MACAM TERLALU MENGHINA KERAJAAN SELANGOR.... SEDANGKAN BANYAK PERUBAHAN YANG MEREKA BUAT. TGK  
KAWAN2 SAYA.... KENAPA DEPA SIBUK NAK REDAH JEM BALIK KELANTAN? DEPA BERSUNGGUH2 NAK PANGKAH PAS.... ATOK NIK AZIZ MEMANG IDOLA MEREKA.... RENDAH HATI ATOK NIK MEMANG MENAMBAT HATI PELBAGAI KAUM DI SANA. MEREKA TAK NAK PUN KELANTAN TU MEMBANGUN BAGAI NAK RAK TAPI NILAI DAN JATIDIRI MAKIN PUNAH.... PENUH NGAN HUTAN AND SAWAH PADI KAT KELANTAN TU LAGI DEPA SUKA... KATA DEPA ... BIARKAN NEGERI LAIN MEMBANGUN MENCANAK2... TP BIARLAH KELANTAN MENJADI KAMPUNG UNTUK SEMUA.......

HINA???? 
MMMM... RASANYA BN YANG SUKA MENGHINA... ABG NAJIB... LIHATLAH KAWAN2 KITA.. KAWAN2 ABG NAJIB... SAYA DAH START GEGAR LUTUT TENGOK KAWAN2 KITA YANG LANCANG MULUT.. SEPAT MARAH DI KACA TV INTERNET DLL.... YANG PALING AWAL WAS DEBAT ANTARA SHABBERY CHIK NGAN ANUAR RASANYA. DAH LAMA DEBAT TU... MEDIATOR TU AWAL2 KATA JANGAN SENTUH HAL PERIBADI.. TP SHABBERY SO SHABBY..... BUAT SAYA HILANG HORMAT MASA TU... TERASA MALU.. TERASA MACAM DIA YANG MENGATA SAYA..... THEN CERITA VIDEO NONG CHIK NGAN IZZAH... HALAMAK AI...... SEDEY TGK POK CIK SORANG NIH YG NAIK HANGIN TIBA2. ORANG TANYA BAIK2 AJA KOT...

BANYAK NAK DICURAHKAN DI SINI.. SAYA TAK MAU KAWAN2 SAYA KATA SAYA HIPOKRIT.... MEMANGKAH PEMBANGKANG TAPI SIBUK DGN BN........ INGAT ... SAYA ADA ANAK.... ANAK NANGIS KAT DALAM KOT PUN SAYA BIARKAN DIA MENANGIS SAHAJA.... DIA PUJUK DIRI SENDIRI KALAU SAYA TAK LAYAN DIA... TP APABILA SAYA DOKONG DIA.. DIPELUK SAYA DENGAN ERAT... TAK MAU LEPAS....

MASA NIH LAH SAYA RASA NAK GROOM LIONEL HAKEEM JADI AHLI POLITIK BERHEMAH DAN BERJAYA. TALENT MACAM DAH ADA NIH.... :D

SO ABG NAJIB... SAYA AMAT BERHARAP DAPAT PANGKAH BN SATU HARI NANTI.... AMIN

2 comments:

Lady Mira said...

2 kali undi and dua2 kali tak undi BN. Ternyata undi ku amat berbaloi di Selangor

Hanim Salleh said...

hihihihihi..... tak rugi.. tak rugi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...