JOM LAYAN IKLAN

Monday, December 22, 2008

ALHAMDULILLAH, ADIKKU BAIK

Adikku baru sahaja mendapat keputusan peperiksaan UPSR. Keputusannya - 5A. Alhamdulillah. Seperti yang dijanjikan, aku telah membelikan pelbagai kelengkapan untuknya memasuki alam asrama penuh atau MRSM nanti. Semua baru. Bukannya apa... aku tak nak adik aku kekurangan nanti apabila dia masuk sekolah. Dia ada juga bertanya, kalau-kalau dia tidak dapat asrama, bagaimana? Aku kata "Tak dapat nanti Kak Nim buat rayuan." Nampaknya, kalau dia yang tak dapat... kakaknya yang lebih frust :((

Baru-baru ini, sempat lah jugak adik-adikku berkampung di rumahku. Seronok aku dibuatnya! Maklumlah... bukanlah selalu aku dapat memanja yang kecik-kecik tu... (walaupun kakaknya tu dah beso panjang!) Dibah datang sendiri kali ni ke KL. Mak abah lak benarkan. Mmmm cuak jugak apabila mengenangkan budak kecik naik bas sorang2 gi KL. Dalam zaman moden ni... adik aku yang pergi KL sorang2 tak pula dibekalkan handphone oleh kakak2 nya yang di JB tuh... Ler... apalah salahnya pinjamkan kejap... Apa-apa pun... nasib baik lah si kecik ni tiba dengan selamatnya. Mak pun cuak jugak sebenarnya lepaskan dia sorang2. Apabila Dibah bertolak awal pagi, mak call maklumkan yang Dibah dah naik bas. 2 1/2 jam lepas tu Mak call tanya kak nim dah smpai Pudu ke blom. Itulah kasih seorang ibu... Kak Nim masa mak call dah pun ada kat Pudu. Manalah tau kot2 bas dr JB 3 jam aja.... (Kalau driver bas giler... dari JB ke KL memang boleh 3 jam!). Bas datang awal. Perjalanan cuma 5 jam aja... and kakaak nie pun menunggulah 21/2 yang seterusnya. Masa nampak Dibah pun bukannya Dibah tengah turun bas tapi tengah jalan. Muka dia confident giler!!

Apabila dia ada kat KL dapatlah aku interview adik aku... Macam-macam aku tanya. Aku tanya dia kalau dia kisah kalau aku membelikannya barang2 sekolah nya. Maklumlah... aku ini hantu sales... pantang aja ada JCard Day sales or warehouse sale. Tapi kalau ada sales pun jarang aku beli barang untuk diri sendiri... mesti untuk orang lain. So... macam adik aku yang kecik2 ni kira untunglah... hehehe. Aku teringatlah pulak student aku Azhar yang tegur aku asyik beli barang untuk adik and tak beri pilihan untuk adik pilih sendiri. Aku bukan tak mau dia pilih sendiri... cuma dia tak ader kat sini masa aku membeli barang... itu aja. So... bila aku tanya adik aku maka jawapan yang dia berikan mmg membuat aku terharu... "Ala kak nim... Kalau kak nim belikan dibah kasuk B-fist pun dibah tak kisah. Dibah rasa kasut tu cantik aja..."
Aiks... ada isu ke bebudak kecik ni pasal kasut sekolah. Maka aku pun tanya la...
"Eh kasut BFirst ok apa.... So kalau cam tu kawan dibah pakai apa?"
"Isy ... depa pakai converse!"
"Dibah tak rasa rendah diri ke kalau dibah tak pakai kasut cam kawan diba?"
"Tak pun... dibah rasa kawan dibah yang pakai kasut mahal2 and sibuk ngan handphone nie jenis budak gedik. Geli tengok."
"Gedik? Macam mana?" Terkejut jugak dengar dia cakap cam nie...
Jap nnt sambung

"

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...