JOM LAYAN IKLAN

Friday, February 1, 2008

PROJEK HAMPER



Wow! Satu lagi Projek Hamper oleh SMK Taman SEA. Tahun ini bilangan hamper telah menurun. Kurang 95 hamper berbanding tahun lalu. Maklumlahlah.. kali ini projek ini dibuat sebelum CNY. Jika selapas CNY tentu lebih banyak kerana anak-anakku akan menerima pelbagai hamper buat keluarga yang akan turut merupakan rezki untuk mereka yang tidak bernasib baik. Seperti biasa, perhimpunan khas telah diadakan pada sebelah pagi. Beberapa wakil dari rumah kebajikan telah dijemput untuk menerima sumbangan hamper tersebut. Kanak-kanak dari sebuah rumah kebajikan telah turut hadir untuk membuat persembahan. Walaupun cacat, mereka sangat ceria. Apabila tiba sahaja di pentas, mereka bergaya sakan seperti model :D Persembahan mereka cukup menyentuh perasaan. AKU MENANGIS.... Hhuhuhuhu

Projek Hamper kali ini, aku bawa anak-anakku melawat LOVELY HOME di SS3 Petaling Jaya yang terletak kira-kira 3km dari sekolah. Sayangku yang berada di tingkatan 6 memandu kenderaan sendiri manakala akan-anak di tingkatan lima aku sendiri yang bawa.

Apa-apa pun bagiku, hari ini aku membawa bilangan pelajar yang lebih ramai ke rumah kebajian. 33 orang semuanya. Kelas 5BR, 5A, 6AK, 6AB dan 6AM. Tahun lalu hanya 13 orang sahaja. Jelas sekali pada tahun ini, lebih ramai lagi anak didikku yang akan lihat kesengsaraan yang terpancar di wajah mereka yang ditinggalkan keluarga disebabkan oleh kemiskinan dan kekurangan fizikal mareka. Aku sempat bermesra dengan seorang penghuni India. Banyak soalanku. Barangkali semua soalanku agak menyentuh perasaan, penghuni tersebut menitiskan air mata. Alahmdulillah... aku masih ada yang sayang, keluarga yang dikasihi, suami tercinta, dan berada di samping anak-anakku yang walaupun nakal namun cukup memberikan aku erti kekayaan kasih sayang.

Semua para pelajarku sibuk membantu di rumah kabajikan ini. Raj sibuk mengelap katil besi. Hsu-Cherng, Hong Chun, Shong Sheng, Kwan Hann, Chen Lung sibuk mengelap lantai. Lee Ling mencuci akuarium. Jia Jian, Zuza, Mid,Wei Boon, Pei Yin, Wei Voon, semua lah... sibuk buat itu dan ini.

Semoga anakku benar-benar dapat menghargai erti kehidupan.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...