JOM LAYAN IKLAN

Monday, July 23, 2007

PELUANG KEDUA


Brudus = My Beloved Students

Hari ini aku dimaklumkan oleh salah seorang pelajar aku akan erti peluang kedua. Sungguh terharu diriku mendengar cerita sedihnya sebelum berjumpa pelangi sebelum waktu senja. Kebetulan pula aku terbaca akan satu blog juga berkaitan peluang kedua. Perbezaan antara kedua-duanya adalah seorang sempat jumpa pelangi manakala seorang lagi telah pun lewat meniti usia.

Persoalannya kini adalah diriku yang sebenarnya. Adakah aku bakal diberi peluang kedua? Adakah peluang kedua itu lebih manis daripada peluang yang pertama? Adakah aku nampak dengan jelas akan peluang tersebut? Atau adakah aku sendiri yang harus memberikan diriku sendiri peluang kedua?

Mmmm susah juga sebenarnya nak menjawab semua persoalan aku sendiri! Namun ingin aku katakan di sini bahawa aku sememangnya memerlukan peluang kedua! Peluang untuk apa ya? Hanya aku sahaja yang tahu. Apa-apa pun peluang yang bakal kuterima di hadapan mataku tak akan aku sia-siakan. Aku tidak mahu meminta peluang itu nanti ketika berada di atas katil kematian. Itu sudah terlambat!!

Ada sesiapa yang ingin memberikan contoh untuk diberi peluang kedua?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...