JOM LAYAN IKLAN

Friday, June 8, 2007

Aktiviti Cuti Sekolah



Cuti datang lagi. Pada saat aku sedang menulis ini, cuti dah pun nak habis. Namun, saat-saat percutian aku kali ini sungguh menyeronokkan. Walaupun tidak berpeluang pulang ke JB namun aku dapat juga berjumpa abah dan emak, tok dan mak long. Segamat, Muar, Keramat, hospital, gua, hutan, air terjun, semuanya aku pergi.

Hari ini aku ingin nak bercerita tentang pengalaman bertrek besama-sama adikku Nor dan juga bekas pelajar-pelajarku ayng sememangnya rapat denganku; Azhar dengan Anisnya, Anis bakal Doc, Adlie, Julie, dan Syafiq, serta tak terlupa juga Nor. Seawal 9 pagi 7/6/07 hari Khamis kami bertemu. Aku telah menjemput Anis dan Adlie manakala Azhar menunggu di Shell Jalan Gasing. Syafiq dan Julie akan tiba ke Restoran Raju di Bukit Gasing. Apabila semua telah tiba, kami pun apa lagi, melantaklah roti canai terkenal di sana. Takper... Cikgu belanjer... Suka ajer semua.

Kami pun mulalah masuk ke dalam hutan Gasing pada pukul 9.50 am. Semua bersemangat. Mula-mula kami cuma turun bukit ajer tetapi apabila naik bukit, Anis dah mula membebel. Hahahah.... member sudah tidak larat nak mendaki bukit sebenarnya! Bising mulutnya memarahi sesiapa sahaja. namun kami semua memberikannya semangat! Kelakar juga saat-saat itu. Aku tahu.. Anis ni tidak kenal erti kalah... Sakit kepala lutut bukit tetap didaki. kami sempat merakamkan saat-saat mendaki bukit, main air, meniti jambatan gantung,dan juga berehat di dalam hutan gasing. Paling seronok adalah masa yang dapat kami luangkan untuk bersembang!! Susah nak ada masa seperti ini. Kami habis menjelajah hutan ketika waktu tengahari. Sempat lepak lagi di pintu masuk hutan untuk bersembang. Selepas itu, kami pun makan di Restoran Jaring di Mentari Park. Saja ajer bawa mereka ke sana kerana aku perlu mengambil barang dari pejabat Sayang. Selepas makan semua lepak di rumahku. Seronok! Semua yang busuk pergi mandi tapi Julie ajer yang tidak. Dia leih rela busuk daripada tidak mandi di bukan bilik airnya!! :))

Entah bila lagi ada saat manis seperti ini...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...