JOM LAYAN IKLAN

Monday, May 14, 2007

IDAH SAKIT

Dah lama rasanya tidak pos apa-apa di blog ini. Inilah fungsi blog. Jika nak meluahkan perasaan, di sinilah tempatnya. Kini sedih di hati memuncak. Pelbagai peristiwa telah berlaku dalam hidup ini dalam masa beberapa bulan ini. Yang yang suka dan ada yang duka. Namun, peratusan yang duka itu lebih hebat daripada yang suka.

Adikku sayang yang nombor tiga itu Ida namanya. Seorang yang baik dan tegas juga. Seorang yang sering mencari cinta dan cita-cita. Baru-baru ini dia ditawarkan untuk bekerja di sebuah syarikat gergasi Malaysia. Lebih membanggakan dia bakal menjadi antara kumpulan pertama yang bakal menjayakan biodiesel Malaysia di bawah Sime Darby, Golden Hope dan Guthrie Plantations. Antara persediaan yang perlu dilakukan adalah menjalani pemeriksaan kesihatan. Dari situlah adikku menyedari bahawa dirinya mengalami penyakit kanser lyphforma.

Sakit mata memandang, sakit lagi bahu memikul. Esok merupakan rawatan kimoterapi yang kedua. Belum yang kedua pun rambut adikku sudah tiada. Sedih sahaja bunyinya setiap kali aku menghubuni Johor. Tak per lah.... rambut akan tumbuh juga. Kata sayangku nanti apabila balik Johor bolehlah semua adik beradik dan ipar duai buat fesyen rambut baru. T-sya dan Aliff pun kena korbankan rambut mereka. Semuanya akan balik dengan fesyen GI..... Bayangkanlah....Cikgu seorang ni berkepala botak!!!!

Apa-apa pun adikku sayang, akak doakan agar Idah sihat... kami semua ada dibelakangmu... Tabahkan hati, tetapkan iman. Jangan putus berdoa. Sesungguhnya ini adalah dugaan daripada Tuhan. Dia ingin menduga hambanya.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...